Святкові знижки: оформлення, податки, облік
“Акція!”, “Розпродаж!”, “Шалені знижки до 90%!” У новорічноріздвяний період подібними гаслами майорять мало не всі торговельні заклади — від скромних МАФиків до торговельних гігантів. Один поперед одного вони пропонують привабливі пропозиції в гонитві за клієнтами. Але не всі знають, що використання такої “заманухи” поставлене в певні законодавчі рамки. За яких умов маркети мають право проголошувати про знижки чи розпродаж та які є вимоги до вказаних заходів? Як документально оформити надання знижок? Як це може позначитися на оподаткуванні та бухобліку? Із цими й іншими “акційними” запитаннями ми розібралися в поданій статті.
Вимоги до акційних заходів та документальне оформлення
Замислюючи святкові акції, в першу чергу зокремте увагу на вимоги до застосування понять “знижка” та “розпродаж”. Коли йдеться про реалізацію товарів (у т.ч. харчових продуктів) фізособам, слід зважати на вказівки ч.ч. 4 та 5 ст. 15 Закону про захист прав споживачів. У чому вони полягають?
1. Поняття “знижка”, “зменшена ціна” або інші, аналогічні за значенням, можна використовувати за дотримання таких умов:
- вони застосовуються до продукції, яку безпосередньо реалізує суб’єкт господарювання;
- вони діють протягом визначеного та обмеженого періоду часу;
- ціна стає нижчою за звичайну.
2. Поняття “розпродаж” або інші, аналогічні йому, дозволяється вживати за додержання таких умов:
- здійснюється розпродаж усіх товарів у межах певного місця або чітко визначеної групи товарів;
- тривалість розпродажу обмежено в часі;
- ціни товарів, що підлягають розпродажу, є меншими від їх звичайної ціни.
Вочевидь, основна ідея цих вимог — вберегти наївних покупців від хитрощів та маніпуляцій.
Олена ВЛАСЕНКО,
консультант газети “Все про бухгалтерський облік”