Тримай дистанцію: як оформити відносини з дистанційної роботи
У попередніх статтях нашого випуску ми вже розповіли про відмінності та спільні риси дистанційної та надомної роботи. Тепер поговоримо про те, як оформити дистанційну роботу (або, як ще її іноді називають, віддалену).
Форма договору
Ми вже зазначили, що трудовий договір (далі — ТД) обов’язково має бути укладений у письмовій формі, від цієї вимоги не вийде відкараскатися лише на тій підставі, що типової форми ще немає. Єдина поступка, на яку пішов закон, — ч. 11 ст. 602 КЗпП, за якої на час загрози поширення епідемії, пандемії, необхідності самоізоляції працівника, збройної агресії або надзвичайної ситуації дистанційна робота може запроваджуватися наказом (розпорядженням) керівника без обов’язкового укладення ТД про дистанційну роботу в письмовій формі. Із таким наказом (розпорядженням) працівника слід ознайомити протягом 2 днів із дня його прийняття, але до переходу на дистанційну роботу. У всіх інших випадках письмова форма договору обов’язкова.
Допоки не буде затверджено типової форми договору, доведеться розробити власну. Під час розробки керуватимемося тим, що є в арсеналі — тобто нормами свіжоспеченої ст. 602 КЗпП, а також його зміненими ст.ст. 24, 29 та 153 КЗпП. А от коли типова форма з’явиться та набере чинності, тоді, можливо, доведеться відкоригувати текст договору. Дотримуватися двомісячного терміну, який ч. 3 ст. 32 КЗпП встановлює для зміни істотних умов праці, не потрібно (звісно, якщо умови залишаться на попередньому рівні).
Олена БРУСНИЦИНА,
консультант газети
“Все про бухгалтерський облік”

Зразок