Утилізація оргтехніки: порядок, облік, оподаткування
У цій статті ми розповімо про утилізацію відпрацьованої офісної техніки підприємствами: комп’ютери, ноутбуки, принтери, сканери, комплектуючі до такої техніки тощо. Це процес має низку малоприємних, немов візит до дантиста, та “напряжних” аспектів, на які варто зокремити увагу як бухгалтеру, так і адмінперсоналу підприємства загалом, і процес реалізації яких ми допоможемо вам полегшити.
Загальний порядок дій
Оргтехніка в переважній більшості містить деталі та речовини, які не можна просто викинути, з точки зору безпеки екології навколишнього середовища. У її складі можуть бути небезпечні відходи1 та кольорові метали чи їх сплави, а також дорогоцінні метали2. Тому підприємству слід здавати оргтехніку до спеціалізованого підприємства, що має ліцензію на провадження операцій у сфері поводження з небезпечними відходами, для подальшої утилізації (ст.ст. 32, 34 Закону про відходи). Означене стосується й окремих елементів оргтехніки. До прикладу, відпрацьовану свинцеву акумуляторну батарею (ємністю 7 А/год та більше) протягом 3 місяців із дня закінчення строку її експлуатації також треба здавати таким спеціалізованим підприємствам з утилізації чи на їх приймальні пункти (ч. 5 ст. 17 Закону № 3503). А металобрухт із вмістом дорогоцінних металів також у встановленому порядку потрібно передавати спеціалізованим підприємствам, включеним до реєстру суб’єктів господарювання, які здійснюють операції з дорогоцінними металами й дорогоцінним камінням (ч. 3 ст. 4 Закону № 637).
На практиці відпрацьовану оргтехніку після її списання за документами на підприємстві передають одному спеціалізованому підприємству, яке підтверджує, що має всі необхідні дозвільні документи.
Антон ЮЛІН, незалежний консультант, м. Київ